Ongebrande noten

Alle informatie over ongebrande noten

Ongebrande noten zijn rauwe noten. Rauwe noten bevatten de van nature aanwezige voedingsstoffen. Deze voedingsstoffen verdwijnen zodra de noot behandeld ofwel gebrand wordt. Het branden van noten is eigenlijk het frituren van de noten in olie. Door te frituren worden er vetten aan de noot toegevoegd en verdwijnen er voedingsstoffen die niet tegen de hitte kunnen.

Noten die nooit gebrand worden aangeboden zijn walnoten en paranoten. Noten die ongezouten worden aangeboden, zijn doorgaans wel gebrand. Ongezouten betekent hier dat ze tijdens het frituren niet gezouten zijn.

2536.jpg

Eigenschappen van verschillende noten:

Walnoten
Walnoten bevatten veel omega-3-vetzuren waaronder alfa-linoleenzuur. Helaas mogen wij in verband met nieuwe Europese regelgeving consumenten niet uitleggen waar dit Superfood voor gebruikt kan worden.

Amandelen
Amandelen bevatten veel vitamine E. Het is belangrijk vitamine E via de voeding binnen te krijgen, omdat het lichaam natuurlijke vitamine E beter opneemt. Amandelen bevatten daarnaast veel magnesium, fosfor en vitamine B2. Witte amandelen zijn geblancheerd waardoor de bruine schil verdwijnt. Hiermee verdwijnt ook de vitamine E.

Cashewnoten
Cashewnoten zijn populair dankzij de smaak. Vergeleken bij andere noten zijn cashewnoten minder vet en bevatten ze meer koolhydraten. Cashewnoten bevatten selenium, magnesium, zink, fosfor, vitamine B1 en in iets mindere mate ijzer.

Hazelnoten
Hazelnoten bevatten veel enkelvoudig onverzadigde vetzuren (omega 6),  vitamine E en foliumzuur. Daarnaast bevatten ze het aminozuur arginine. Helaas mogen wij in verband met nieuwe Europese regelgeving consumenten niet uitleggen waar dit Superfood voor gebruikt kan worden.

Macadamianoten
Macadamianoten bevatten het meeste aan onverzadigde vetten. Dit zijn voornamelijk enkelvoudig onverzadigde vetten die te vergelijken zijn met het vetzuur in olijfolie. Helaas mogen wij in verband met nieuwe Europese regelgeving consumenten niet uitleggen waar dit Superfood voor gebruikt kan worden. Daarnaast bevatten ze mineralen zoals kalium, magnesium, fosfor en calcium.

Pinda’s
Pinda’s zijn rijk aan eiwit, vitamine B3 en vitamine B1, foliumzuur, fosfor, magnesium en zink. Ook bevatten pinda’s veel vitamine E.

Paranoten
De paranoot bevat veel vet, weinig koolhydraten en veel selenium. Selenium ondersteunt een optimale werking van vitamine E. Paranoten zijn zelf een bron van vitamine E en fosfor. Helaas mogen wij in verband met nieuwe Europese regelgeving consumenten niet uitleggen waar dit Superfood voor gebruikt kan worden.

Pecannoten
Pecannoten bevatten veel vet en in verhouding weinig eiwitten en verzadigde vetten. Daarnaast zit de pecannoot vol met vitamine B en zink. Vitamine B1 is onder andere nodig voor het omzetten van glucose in energie. Helaas mogen wij in verband met nieuwe Europese regelgeving consumenten niet uitleggen waar dit Superfood voor gebruikt kan worden.

Pistachenoten
Pistachenoten hebben een hoog enkelvoudig onverzadigd vetgehalte én een hoog eiwitgehalte. Verder bevatten pistachenoten vezels, vitamine C en E en mineralen zoals kalium, mangaan, magnesium, fosfor en calcium

Ongebrande noten online kopen of bestellen? Dit kan bij VoordeligVitaal